joi, 11 decembrie 2008

Doua romance pe minut sunt victime ale violentei domestice

Principalul motiv pentru care femeile continua sa ramana alaturi de agresor este ca ele considera ca violenta este una din problemele obisnuite intr-o familie. De aceea, pe termen lung, aceasta campanie isi propune sa educe tinerele femei ca violenta domestica este inacceptabila, fiind o incalcare a drepturilor omului”, a declarat Raluca Kisescu.

Datele statistice detinute de Agentia Nationala pentru Protectia Familiei arata ca numarul celor care au depus plangere in primele trei trimeste ale anul 2008 a crescut cu 25 de procente fata de anul trecut, ajungand la 8484. Diferenta dintre statisticile oficiale si datele prezentate de studiul CURS releva faptul ca cele mai multe femei prefera sa nu depuna plangere la politie impotriva agresorilor.“

Legislatia romaneasca actuala ofera putine mijloace de protectie pentru femeile care se confrunta cu aceasta problema, de aceea unul din primele obiective pe care si le propune Campania Respectului pentru femei il reprezinta schimbarea legii, prin introducerea unor masuri de protectie a victimelor fata de agresori, cum ar fi ordinul de restrictie. In prezent măsurile de siguranta prevazute de lege, nu sunt de natura sa inlature pericolul imediat in care se afla victimele violentei in familie, majoritatea acestora fiind nevoite sa locuiasca cu agresorul chiar si in timpul procesului”, a declarat Ioana Avadani.

AVON a lansat si in Romania primul produs global destinat strangerii de fonduri, Brăţara Respectului, urmind ca tot profitul obţinut din vânzarea acesteia fiind folosit pentru prevenirea şi combaterea violenţei împotriva femeilor din România. In primele doua luni de campanie au fost vandute peste 3500 de bucati, strangandu-se aproximativ 6.000 euro.

Pentru mai multe detalii: http://www.violentaimpotrivafemeii.ro/

vineri, 5 decembrie 2008

Actiuni de Ziua Internationala pentru Eliminarea Violentei impotriva Femeilor







Pe data de 25 noimebrie intreaga comunitate internationala marcheaza simbolic ziua pentru eliminarea violentei impotriva femeilor. Este o zi importanta pentru a ne aduce aminte atat de greselile din trecut ale omenirii asupra violentei si maltratarii femeii, cat si de situatia societatii actuale si a perspectivelor din viitor. Discriminarea si violenta de gen inca mai au de progresat intr-un sens pozitiv pentru a putea afirma ca traim intr-o societate respectabila, echilibrata.

Desi in ultimii ani s-ar parea ca violenta impotriva femeilor a crescut, de fapt, din punct de vedere sociologic, ea a ramas relativ aceeasi, schimbarea producandu-se la nivel de vizibilitate a cazurilor de violenta. Din ce in ce mai multe femei au curajul de a denunta partenerii agresori si au din ce in ce mai multe posibilitati de a gasi sprijin psiho-social din partea organizatiilor non-guvernamentale care, pe an ce trece, isi dezvolta paleta de servicii sociale.

Asociatia Institutul Pentru Politici Sociale a demarat incepand cu data de 21 noiembrie campania "Invata cum sa recunosti violenta si cum sa ceri ajutor. Noi te sustinem!". Campania se adreseaza elevilor din scolile si liceele din municipiile Bucuresti si Ploiesti si are ca scop informarea elevilor cu privire la semnele de identificare a semnelor de violenta fizica, psihica, sociala, economica si sexuala, metodele de reactionare la aceste tipuri de violenta, denuntarea agresorului, apelarea la serviciile psiho-sociale oferite de institutiile specializate si principalii pasi de a ajuta o persoana victima a violentei.

Campania a debutat in Liceul "Sf. Apostol Andrei" din municipiul Ploiesti, urmand ca actiunile sa continue in alte licee atat din Ploiesti, cat si din Bucuresti.

Campania a beneficiat in judetul Prahova de promovare media cu sprijin din partea Saptamanalului Actualitatea Prahoveană carora le adresam multumiri pe aceasta cale.

Multumim, de asemenea, si tuturor profesorilor care ne-au sprijinit in demersurile noastre si ne vor sprijii, in continuare, in multiplicarea actiunilor campaniei. Vom reveni pe parcurs cu detalii din actiunile campaniei.